3 metode prin care îţi menţii puterea de concentrare

Se întâmplă să ai momente în care pare că duci o luptă pentru a-ţi menţine puterea de concentrare? Da…şi eu. Trăim într-o lume conectată în mod constant şi se pare că avem multe surse care ne pot distrage atenţia, mai ales pe internet. Să începi să faci ceva şi să te concentrezi, fie că este vorba de un raport pentru muncă sau un eseu pentru şcoală, poate fi destul de dificil câteodata.

Şi câteodată, dacă nu chiar foarte des, ne îngreunăm singuri situaţia. În cele ce urmează îţi voi prezenta 3 metode simple prin care vei reuşi să te concentrezi mai uşor:

Acum ai toate uneltele aici.

calatorii-prin-sunet

Calatorii prin sunet

  1. FOTO Credit: flickr/Courtney Dirks (courtneyrian.com)
  2. 1. Înainte să te apuci, scrie ce vrei să faci

S-ar putea să-ţi sune cam ciudat însă este foarte eficient. Când te apuci să faci ceva, scrie pe o foaie de hârtie ce vrei să faci. De exemplu: “Le răspund furnizorilor” sau “Răspund la toate mail-urile”. Dacă cumva apare tentaţia de a face altceva, sau ceva “urgent” îţi apare în minte, aruncă o privire către foaia de hârtie şi reaminteşte-ţi ceea ce faci. Dacă totuşi schimbi ceea ce faci, notează-ţi lucrul la care ai trecut.

Este surpinzător modul în care ajungem ca de cele mai multe ori să lucrăm într-un mod de genul stimul – răspuns, îndreptându-ne mintea asupra oricărui stimul care ne captează atenţia sau asupra oricărui alt gând care ne trece prin minte.

De asemenea poţi folosi acea foaie de hârtie să-ţi notezi ceva urgent ce tocmai ţi-ai amintit că trebuie să faci, fără să te opreşti din ceea ce lucrezi acum.

  1. 2. Creează-ţi un mediu confortabil

Dacă eşti obosit, s-ar putea să fie dificil să te concentrezi. Câteodată am tentaţia să stau până mai târziu pentru a avea o oră sau două în plus pentru a face mai multe lucruri, însă este o falsă economie. Ajung să pierd mai mult pentru că mă mişc mai lent şi sunt mai puţin productiv în timpul zilei.

Pe lângă faptul că un somn profund este important, hidratarea joacă şi ea un rol. Dacă eşti deshidratat, nivelul tău de energie şi de concentrare va avea de suferit. Cel mai bine este să ai o sticlă cu apă pe birou astfel încât să nu fie nevoie să te tot ridici să-ţi umpli paharul şi dacă dai peste ea din greşeală, să nu faci o baltă pe masă sau pe laptop.

Senzaţia de foame poate scădea de asemenea nivelul de concentrare. Iar dacă mănânci prea mult, obţii acelaşi efect. Asigură-te că mănânci destul cât să te simţi energizat însă evită mesele copioase care îţi pot da o senzaţie de somnolenţă. Dacă mănânci un fruct sau ronţăi ceva pe la mijlocul dimineţii şi după-amiezii şi la prânz mănânci puţin, acest lucru ar putea face minuni pentru puterea ta de concentrare.

  1. 3. Exersează muşchiul concentrării

Literal vorbind, capacitatea de a te concentra nu este un muşchi în sine însă în momentul în care exersezi, poate părea în acest fel. Cu cât îţi foloseşti mai mult mintea să rămâi concentrat pe ceea ce faci, cu atât puterea ta de concentrare va deveni mai puternică, precum un muşchi. Dacă reuşeşti să-ţi menţii concentrarea deşi simţi că eşti puţin distras, vei observa că este ceva mai uşor să faci asta a doua zi.

Dacă pici însă în plasa tentaţiei de a verifica contul/pagina de Facebook sau Twitter, s-ar putea ca acest obicei care-ţi distrage atenţia să devină unul obişnuit pentru tine.

Cum îţi construieşti puterea de concentrare?

- setează-ţi un anumit timp în care lucrezi complet focalizat şi când acel timp expiră, să sune o alarmă. Foloseşte fiecare minut la maximum, cât poţi de bine;

- opreşte-ţi conexiunea la internet sau foloseşte un software special (găseşti gratuit pe softpedia) care-ţi blochează anumite website-uri (acest lucru te va dezobişnui sa mai faci multitasking);

- menţine-ţi un tabel sau o listă cu ceea ce vei face în timpul zilei. Scriindu-le pe o foaie de hârtie, devii conştient de ele;

- formează-ţi un obicei prin care să-ţi urmăreşti gândurile şi observă momentul în care simţi un impuls de genul “Hai să intru puţin pe Facebook” şi rezistă-i fără să intri!

Cât de mult reuşeşti să te concentrezi? Ai anumite tehnici sau lucruri pe care le faci şi vrei să le împărtăşeşti? Sau poate anumite momente în care diferite distrageri te-au împiedicat să te concentrezi. Lasă-mi un comentariu mai jos.

Vlad Negrilă – NLP Trainer, NLP Master

http://calatoriiprinsunet.ro/