Doua lucruri esentiale atunci cand dezvolti o afacere

LTAcademy.ro

De mai bine de 8 ani sunt antreprenor.
Am inceput cu o afacere de network marketing, am continuat apoi cu un business propriu cu seminarii acum dezvolt partea de instruire pe online.

Sunt multe diferente intre cele 3 si am scriu in viitor si despre asta, insa acum vreau sa scot in evidenta lucrurile comune.

De fapt nu pe toate, ci doar doua dintre ele:
Uite pe ce anume trebuie sa ai focus, pe ce trebuie sa iti canalizezi atentia si energia ca sa ai succes, ca sa ajungi la rezultate:

Prima dintre ele e

Instruirea.

Fara instruire continua in ziua de astazi vei fi depasit. De evenimente, de tehnologie, de tendintele pietei.

Nu vei putea crea valoare la nivelul cerintelor.

Si ca sa dau cateva detalii – uite pentru fiecare din domeniile de care ziceam mai devreme:

1. In  network marketing
Aparent afacerile de network marketing se dezvolta, exista prin produsele care sunt unice.
Realitatea e ca nici una nu se poate dezvolta daca nu are o componenta puternica de instruire. Aparenta e ca tine de vanzare, realitatea e ca baza e leadership-ul.
Asa ca in network marketing nu ai nici o sansa fara instruire – si daca ai ai fost sau esti intr-o afacere de network marketing care nu are evenimente/seminarii – eu
zic sa te gandesti cum sa faci sa existe.

2. Seminarii
In business-ul cu seminarii e la fel. Daca nu te instruiesti se vede! Poti avea ne-sansa ca participantii de la curs sa stie mai multe decat tine.
Si daca se intampla asa e dureros.
NU inseamna ca nu ai voie sa primesti feedback de la un participant. Nu spun ca o sa stii totul si ca nu mai ai ce sa inveti de la participanti.
Ci spun ca e absolut obligatoriu sa ai un standard ridicat de instruire, sa fii la curent cu cat mai multe informatii in domeniul tau.
Iar ceea ce exersezi/inveti in particular va fi recompensat in public.

3. Online:
In business-ul online e la fel!
Nu mai insist. Daca nu te instruiesti despre cum functioneaza, ce inseamna SEO, optimizare, resurse – mai devreme sau mai tarziu o sa se vada.
Ca sa nu mai spun ca daca nu iti actualizezi in mod continuu cunostiintele, esti depasit.

A doua, s-ar putea sa ti se para surprinzatoare:

lista de contacte relevanta

LTAcademy

Lista de contacte

1. In network marketting:
Probabil ca daca esti intr-o afacere de network marketing te-ai saturat sa tot auzi “lista de nume!” , “lista de nume!”, “lista de nume!”. :)
Si te inteleg foarte bine!
Daca te-ai impacat cu asts atunci esti pe drumul cel bun pentru ca un profesionist stie ca lista de nume e cel mai important capital al lui.

2. Seminarii
Cum crezi ca vin oamenii la seminarii? La inceput pornesti de la cateva nume pe care le ai in lista de mailuri si pe urma ceri recomandari si pe urma recomandari la
recomandari si uite asa -lista de persoane pe care le cunosti si creste.

3. Online
Vrei sa promovezi ceva? Ai incredere intr-un produs si vrei sa ajunga la cat mai multa lume? Vrei sa fii afiliat?
Cea mai simpla metoda e sa promovezi la baza ta de mailuri!
Si daca nu ai lista de contacte – n-ai decat o sansa – creeaza-ti una!

E cea mai importanta bogatie a ta. Lista de contacte. Oriunde ai fi – porneste sa iti creezi lista.

Si cum faci sa o cresti?
Una din cele mai mari greseli e sa o cumperi. In nici un caz NU iti recomand asta.
Am primit zeci de oferte cu milioane de mailuri. Ieftin!
Pe cat de ieftine, pe atat de irelevante. Mailuri de la persoane care iti pot marca emailurile ca spam!

De-asta iti trebuie rabdare si trebuie sa creezi valoare. Sa iti faci un blog si sa inviti oamenii sa se incrie la newsletter.
Sa le oferi ceva gratuit ca sa poti apoi sa tii contactul cu ei. Sa construiesti incredere pe termen lung. Am sa revin cu strategii pentru asta.

Pentru ca e important sa stii cum sa creezi valoare si cum sa iti intretii relatia cu clientii. In orice business.

Cum spuneam – oriunde ai fi – de la orice lista de contacte te-ai afla - porneste sa construiesti! Cu cat mai multe. cu atat mai bine!

Lista de prieteni. De persoane de care iti pasa si cu care vrei sa construiesti parteneriate.

E cel mai mare atu al tau indiferent in ce business te vei dezvolta!