Inteligenta emotionala – Feedback si empatie

Alatura-te LTAcademy pentru a vedea cursul

- Sau -
2 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 5 2 voturi, media: 5,00 din 5
Trebuie sa fii inregistrat pentru a putea vota.
Loading...Loading...

Descriere

Produsebiomag.ro – Partenerul sanatos al academiei. Invata cum sa fii sanatos!

banner-produsebiomag-TTV

“VIZIUNEA NOASTRA:  Daca esti genul de persoana care crede ca sistemul sanitar nu iti ofera toate solutiile si crezi ca informandu-te temeinic iti poti salva sanatatea ai ajuns unde trebuie.

Noi credem ca sanatatea personala incepe cu noi si nu in cabinetul unui doctor. Este de datoria noastra sa stim cum functioneaza corpul nostru si cum il putem vindeca cu uneltele date de natura. Iubim produsele bio si am testat beneficiile tratamentelor alternative.

Indepartam cele mai provocatoare afectiuni

Sadim enzime naturale in profunzimea celulei

Veghem pentru o viata fericita

Impreuna Sustinem Viata!  ”

Produsebiomag.ro

 

Inteligenta emotionala

Multe relatii pot fi afectate sau chiar destramate pentru ca atunci cand avem pareri diferite de cei din jurul nostru nu stim cum sa le comunicam. Discutiile in contradictoriu se transforma in conflicte, care distrug legaturile emotionale dintre oamneni. Facem apel la logica, nestiind sau uitand ca acest tip de comunicare este o experienta emotionala.

Alina Roman - Curs online

Alina Roman – Curs online

Pentru a putea construi relatii armonioase cu cei din jur este esential sa stim sa dam, dar si sa primim feedback. Iar asta se invata in timp ce lucram la dezvoltarea inteligentei noastre emotionale. Ganditi-va la cel mai bun feedback pe care l-ati primit vreodata. Poate ca nu era ceva ce v-ati dorit neaparat, dar a facut o mare diferenta pentru un anumit comportament pe care ati reusit sa il imbunatatiti radical. Poate ca v-a imbunatatit performanta in ansamblu, sau doar modul de a actiona intr-o anumita circumstanta. Ce a facut ca acel feedback sa fie atat de eficace?

Pentru a invata sa dam feedback exista carti foarte bune in domeniu pentru pasii care trebuie facuti, dar putine ne invata si cum sa facem ca feedback-ul sa fie eficace din punct de vedere al inteligentei emotionale. Ceea ce face diferenta intre un feedback „ca la carte” si un feeback de impact, cu adevarat folositor, este folosirea abilitatilor inteligentei emotionale. Din punct de vedere al inteligentei emotionale, darea feedback-ului inseamna o oportunitate valoroasa de (re)construire a relatiei cu persoana careia ii oferim parerile noastre.

E esential sa intelegem ca feedback-ul este o experienta emotionala si ca este menit sa se adreseze problemei, nu persoanei. Cum ar trebui sa fie mesajul, astfel incat persoana sa il perceapa clar, direct, constructiv si respectuos?

Feedback-ul cu adevarat eficace trebuie sa cuprinda in aceeasi masura atat impartasirea perceptiilor sau opiniilor noastre cat si oferirea de solutii pentru schimbare. Cadrul discutiei, momentul ales si maniera in care este realizat sunt de asemenea elemente esentiale, pentru ca feedback-ul sa fie eficace si sa isi atinga obiectivul: corectarea anumitor actiuni sau comportamente, nu corectarea persoanei.

Pe de alta parte, o persoana inteligenta emotional stie ca feedback-ul este un dar unic. Parerile si sugestiile celorlati sunt menite sa ne ajute sa ne imbunatatim in moduri la care nu ne gandim de unii singuri. De vreme ce nu stim niciodata ce pareri vom auzi, totusi, feedback-ul poate fi ca deschiderea unui cadou si gasirea in cutie a unui obiect care ne displace total.

Elementul surpriza ne poate prinde cu garda jos, deci este esential sa ne folosim abilitatile de constientizare a propriilor emotii pentru a ne pregati pentru acel moment. Ce voi face cand voi fi luat pe nepregatite? Cum ma voi manifesta? Constientizand acest lucru, ne folosim apoi abilitatile de autocontrol emotional, alegandu-ne modul in care vom raspunde in acea situatie. Pentru a putea primi cu usurinta feedback, e important sa analizam procesul. In primul rand, gandindu-ne la persoana de la care il primim – sa realizam ca aceasta persoana ne cunoaste, a vazut de ce suntem capabili si doreste sa ne imbunatatim.

Pe masura ce primim feedback, ne folosim de abilitatile de constientizare sociala si ascultam cu atentie, auzind cu adevarat ceea ce ni se spune. Punem intrebari clarificatoare si cerem exemple pentru a intelege mai bine perspectiva celeilalte persoane. Iar la sfarsit, indiferent ca suntem de acord sau nu cu ceea ce ni s-a spus, ii multumim persoanei pentru ca ne-a impartasit parerea ei, pentru ca ne dam seama ca pentru a da feedback unei persoane este nevoie de curaj, la fel de mult ca pentru a primi feedback.